lt en

Mūsų klausimas

Ką daryti, kad homoseksualūs asmenys galėtų produktyviai dirbti ir nejausti pažeminimo?
skatinti atvirą, tolerantišką ir lanksčią darbo aplinką;
rengti ir platinti informaciją, kuri padėtų kurti teigiamą darbdavių, darbuotojų, apskritai visuomenės nuomonę apie homoseksualius asmenis;
skatinti ne tik toleranciją, bet ir atvirumą bei atsiskleidimą darbe;
kurti auklėjimo ir lavinimo programas, kuriose būtų išsamiai ir visapusiškai diskutuojamas homoseksualumo aspektas.

Tylėti negalima kalbėti: LGBT* moksleivių balsas Lietuvos mokyklose

Šį pavasarį plačiai nuskambėjęs Telšių Žemaitės gimnaziją supurtęs skandalas, kai dorinio ugdymo pamokoje dešimtokams pateiktoje informacijoje homoseksualūs asmenys buvo prilyginti „žudikams“ ir „kanibalams“, panašu, nėra pavienis atvejis. Vasarą Nacionalinės LGBT* teisių organizacijos LGL atliktoje anoniminėje apklausoje dalyvavę 475 14-18 m. amžiaus LGBT* (lesbietės, gėjai, biseksualūs ir translyčiai – aut. past.) moksleiviai dalyvaudami tyrime atvirai papasakojo apie tai, kas dėstoma per dorinio ugdymo pamokas ir ką Lietuvos mokyklose tenka patirti LGBT* paaugliui, kuris dar tik atranda savo seksualinę orientaciją ar lytinę tapatybę.
„Per etikos pamoką mokytoja pasakė, kad gėjus yra tas pats, kas pedofilas vaikų prievartautojas. Todėl vaikų namai yra puiki vieta įsidarbinti gėjams, nes pagal jos supratimą jie ten galėtų prievartauti vaikus,“ – sakė viena tyrimo dalyvių. „Kartą mokytoja per pamoką įtikinėjo, kad kitos orientacijos žmonės serga ir davė pavyzdį, kaip nuo to žmogus pasveiko,“ – savo prisiminimais dalinosi LGBT* paauglys. „Mano mokyklos direktorė ir pavaduotoja garsiai reiškia savo nusistatymą prieš LGBT* žmones. Sako, kad mes esam nenatūralūs ir turėtume slėptis,“ – neslėpė apmaudo mokinys. „Per pamokas mokytojai bijo ir iš toli aplenkia LGBT* temą,“ – tikino kita paauglė. Tai – tik maža dalis apklausoje dalyvavusių LGBT* moksleivių patirčių.
Nenuostabu, kad negaudami jokios objektyvios ir mokslu pagrįstos informacijos apie lytiškumą ir mokykloje susidūrę su LGBT* asmenų atžvilgiu priešiška atmosfera, paaugliai mokymosi aplinkoje jaučiasi nesaugiai. Nors kvietime dalyvauti asociacijos LGL tyrime buvo aiškiai nurodyta, kad apklausa yra skirta tik LGBT* moksleiviams, o skelbime vyravo vaivorykštės spalvų vėliavos (LGBT* bendruomenės simbolio – aut. past.) elementai, didžiąją dalį tyrimo respondentų sudarė ne LGBT* jaunuoliai. Tai rodo, kad daugelis apklausoje dalyvavusių jaunų žmonių jaučiasi „nesvarbūs“ ir „neišgirsti“, jaučia poreikį pasidalinti savo patirtimis mokykloje.
e-solution: gaumina